måndag 9 augusti 2021

210809 Lika bra eller bättre?

 Ibland vet jag inte om bilderna med Fujifilm kameran blir lika bra. Ibland tycker jag de blir bättre. Dessto mer jag använder kameran och tittar på bilderna jag tog i datorn så ser jag att de i alla fall är annorlunda på ett positivt sätt. På något sätt avviker de från Nikon bilderna som är svårförklarat

Så ser jag det.... De är inte som en krispig, snygg och bearbetad mobilbild. Bilderna är mer naturliga och det blir de nog med alla dessa extrema nyanser av varje färg. Ser det tydligare och tydligare det som så många har pratat om. 

Det finns en analog känsla i de flesta av bilderna. Någon gång även en slags 3D känsla. Bilderna har ett extremt djup av färger och nyanser. De kommer aldrig att se ut som en glättig vacker mobilbild. Lite mer som en "målning", en Kodachrome eller Ectachrome Dia bild från 70-talet. 

Kan inte påstå att jag inte gillar det. Tror dock att min datorskärm inte är tillräckligt bra för den extremt höga upplösningen.

1 kommentar:

  1. behöver du ett lån? Skicka ett mejl till remy.credit111@gmail.com
    Hej hur mår du idag ?? Behöver du ett brådskande lån nu de närmaste 6 - 12 timmarna nu utan stress eller dröjsmål REMY. CREDIT är här för att lösa alla dina problem idag. Vi utfärdar lån med 2% ränta, med en snabb tjänst erbjuder vi alla typer av lån, skicka ett mejl nu för dina brådskande lån
    Skicka oss ett e-postmeddelande, vi har ett lån till dig via e-post nu {remy.credit111@gmail.com} whatsapp: +46769618757
    vi har ett lån till dig ..

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.